Женско здраве, Интересни факти, Мъжко здраве

КАК ДА НАСЪРЧИМ ЗДРАВЕТО НА ЛИМФНАТА СИСТЕМА?

ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ: 6 мин.

Отделете няколко минути за дълбоко дишане

Факт: лимфната система няма помпа (сърцето е помпата на кръвоносната система) и дишането само по себе си играе ролята на лимфна помпа и може да помогне за правилното дрениране. Постоянното плитко дишане води до задръстване на лимфата,  а може да се каже, че правилното дишане е най-важният фактор за лимфната функция.

Съвет:  чрез диафрагмално дишане може да подобрите циркулацията на лимфата. Вдишайте бавно през носа, дълбоко изтласквайки стомаха навън. Бавно оставете дъха си да излезе през устата. Дълбокото, бавно диафрагмално дишане за дори само 5-10 повторения (или до 10 минути на ден) ще напълни кръвта с кислород,  ще засили циркулацията на лимфа, особено около черния дроб и ще осигури много други предимства. Ако е възможно, правете това упражнение на открито на чист въздух. Моят съвет е да намерите йога инструктор, който да се погрижи да ви научи как да дишате правилно и да ви предаде различни дихателни практики и възможностите,  които предлагат те.

Пийте вода

Факт: дехидратацията е честа причина за задръствания на лимфата. Лимфата става по-гъста и по-малко подвижна, когато сте дехидратирани, но протича добре при хидратиране. Водата и тук държа да напомня, че наистина само чистата вода може да рехидратира адекватно тялото.

Съвет: следете тялото си относно нужния дневен прием на вода. Често хората днес са загубили навика да пият чиста вода, за сметка на всякакви вкусни, подсладени напитки. Ако вашият случай е такъв, започнете с бавни стъпки и търпение да изграждате навика си за ежедневен прием на вода. Избягвайте консумацията от пластмасови бутилки или чаши, вземете си стъклено шише и го поставете близо до себе си, за да ви напомня да пиете вода. Друга възможност е да използвате приложение на телефона си, което също да ви подсказва, че е време за няколко глътки. Приемайте вода през целия ден, като намалите консумацията няколко часа преди сън, за да няма ненужно прекъсване на съня. Може би най-добрият начин да следите дали сте добре хидратирани е през цвета на урината ви, ако е светла към прозрачна сте на пръв път, ако е тъмна – има какво още да направите.

Сухо четкане на кожата

Факт: сухото четкане на кожата насърчава лимфен дренаж на токсични отпадъци, което води до много други ползи като подобрен имунитет, освежена кожа и намаляване на целулит.

Съвет: започнете да създавате навик за четкане на тялото за няколко минути преди да влезете под душа. Четката не е нужно да е скъпа, но трябва да е с естествен косъм и да съобразите нивото на твърдост, за да ви е приятно, когато я ползвате. Можете да намерите такива, както он лайн, така и в различни магазини и дрогерии.

Не е необходимо да натискате силно – лимфната система е близо до повърхността на кожата и е необходим фин натиск ( щадете кожата си и следете как реагира тя), за да се освободят задръстванията.

Може да видите видео, което да демонстрира техники тук : https://www.youtube.com/watch?v=YZ7dm_wNdcw.

Грижете се за почистването на четката и редовната й смяна, като за почистването може да използвате различни комбинации от етерични масла и да я оставяте да съхне на слънце при възможност.

Редувайте гореща и студена вода докато сте под душа

Факт: лимфните съдове се свиват, когато са изложени на студ, и се разширяват в отговор на топлина. Топъл и студен душ е вид хидротерапия, която използва свойствата на температурата и налягането на водата, за да движи застояла лимфна течност, да увеличи циркулацията, да засили имунната функция и метаболизма.

Съвет: тази техника не е за всеки и трябва да я прилагате само ако е приятно за тялото и емоциите ви. Запомнете, че всичко, което правите с нагласата да помогнете на тялото си,  трябва да ви носи приятни усещания и емоции, а не стрес и неприязън. След четкането на кожата, опитай да редувате топла и студена първоначално само в зоната на краката. Следете отговора на тялото си и не забравяйте винаги да завършвате със студена вода.

Забележка: Избягвайте това, ако сте бременна, или ако имате състояние на сърцето или проблеми с кръвното налягане.

Движете се, когато можете

Факт:  циркулацията на лимфната система зависи до голяма степен от мускулната активност в организма. Седенето дълги часове през работния ден е проблем на съвременното общество. Хората, които седят пред компютрите си, без да правят почивки, в които да се раздвижват, развиват мудна лимфна система, защото не се движат.

Съвет: опитайте поне веднъж на всеки час-два да ставате и да ходите из офиса ако това е възможно или да ходите, докато разговаряте по телефона си. Нежните упражнения като ходене, разтягане, отскок (вижте по-долу) и плуване са чудесни за придвижване на лимфата.

Отидете на разходка

Факт: един от най-добрите начини да активирате лимфния поток е да направите бърза разходка. Ходенето е упражняване, което създава гравитационни придърпвания върху лимфната система всеки път, когато направите крачка.

Съвет: планирайте да правите 15-30 минути бърза разходка всеки ден. Ако не може да ходите  бързо, дори лежерната разходка ще бъде полезна.

Скачайте на домашен батут

Факт:  използването на малък батут е един от най-ефективните начини за намаляване на лимфните задръствания, стимулиране на лимфния поток и упражняване на всяка клетка в тялото. Гравитационното дърпане, причинено от подскачането, води до отваряне и затваряне на еднопосочните лимфни клапани, придвижвайки лимфата.

Съвет: започнете много бавно, на много от вас може да ви се завие свят, бъдете търпеливи към тялото си, докато свикне с този тип упражнения. Започнете с не повече от 15-30 секунди първия ден и много бавно и постепенно, следейки сигналите на собственото си тяло, увеличавайте докато достигнете практика от 5-15 минути на ден. Започнете бавно да подскачате нагоре надолу без краката да се отделят от батута. Бавното покачване на времето за подскоци е важно, защото може да освободите твърде много токсини наведнъж, което да донесе неприятни усещания.

Подскоци с топка за упражнения

Факт: ако нямате батут или смятате, че това не е подходящо за вас, можете да използвате същия гравитационен принцип като използвате евтина топка за упражнения или йога топка.

Съвет: винаги започвайте със съвсем кратко време за подскоци и прости, нежни движения. Дори и малки движения за кратки периоди от време могат да бъдат много ефективни за придвижване на лимфата. Изградете бавно интензивността на упражнението.

Разтягайте или практикувайте йога ежедневно

Факт: стречингът и йога позите са особено ефективни за движение на лимфата.

Съвет: задържането на определени асани в съчетание със съзнателно дълбоко дишане може да помогне за насочването на лимфата през дълбоките канали на гърдите.

Направете лимфен масаж

Факт: лимфният масаж намалява отока, подпомага детоксикацията на тялото и спомага за бързото регенериране на тъканите и клетките. Можете да отидете на масаж на цялото тяло или да се съсредоточите върху целевите зони. Например, застой на лимфна течност в главата може  да се прояви като   усещане за натиск в главата или ушите, задръстване на синусите, световъртеж, виене на свят, дори безсъние. Това е страхотна техника за сезона на настинка и алергиите.

Съвет: планирайте лимфен масаж с професионален терапевт или направете свой самостоятелен масаж. Може да видите видео демонстрация тук:  https://www.youtube.com/channel/UCphaJ75smvWi1eCG4jeJQJg

Инфрачервена сауна

Факт: осигурява нежен ефективен механизъм за детоксикация, без странични ефекти. Вълните на този тип сауна, проникват дълбоко в човешкото тяло, повишавайки повърхностната температура на тялото, активирайки циркулацията, изпотяването и отделянето на токсини от лимфата и кръвта през кожата. Топлината също увеличава сърдечната честота и насърчава по-дълбокото дишане, което засилва още повече процеса на оттичане.

Съвет: ако имате достъп до инфрачервена сауна, възползвайте се от този ефективен лимфен активатор. Относно следете рейкциите на тялото си при първо посещение, за да видите как ви се отразява. Има хора, на които сауната не им понася и ако сте от тях, изберете друга техника.

Избирайте естествени материи за вашите дрехи и по възможност да не са прекалено стегнати и впити

Факт: химическите вещества в синтетичното облекло (произведени от нефтохимикали) се абсорбират през кожата, поемат се от лимфната система и се добавят към тежестта на организма от токсини. Плътните и тесни дрехи също могат да допринесат за множество проблеми, включително лимфен застой.

Съвет: носете удобни дрехи, изработени от естествени влакна, като памук, коприна, лен, вълна или други естествени влакна.

Помислете за бельото си

Факт: гърдата, ръката и горната част на гръдния кош се дренират от голям куп лимфни възли, намиращи се в подмишницата. Сутиен, който оставя червени белези или вдлъбнатини, стеснява лимфната циркулация и може да допринесе за подути лимфни възли, фиброцистична тъкан на гърдата и рак на гърдата. При мъжете тесните панталони или бельо може да потискат лимфния поток в областта на тестисите, причиняващи токсично натрупване, което може да доведе до безплодие и по-голям шанс за развитие на рак.

Съвет: избягвайте сутиени с банели или сутиен, който притиска. Купете сутиени от естествени влакна и ходете без сутиен, когато е възможно. Като общо правило изберете панталони и бельо, изработени от естествени влакна.

Козметика и продукти за грижа за кожата

Факт: вашата кожа е най-големият орган за изчистване и приемане – това, което попива в кожата, отива в тялото, в лимфата и се добавя към токсичния товар.

Съвет: избягвайте продукти, които включват синтетични консерванти, аромати, пенообразуващи агенти и други вредни синтетични химикали. Вместо това потърсете козметика и продукти за грижа за кожата, които използват безопасни, растителни или хранителни съставки, тъй като в крайна сметка те ще бъдат абсорбирани през кожата ви и обработени от вашата лимфа.

Яжте пълноценни храни, особено здравословни мазнини, плодове и зеленчуци

Факт: консумацията на преработени храни, бързи храни, сладки напитки, нездравословни мазнини, рафинирано брашно и захар могат да причинят възпаление и да създадат задръствания на лимфната система.

Съвет: яжте повече плодове и зеленчуци, особено зелени зеленчуци. Хлорофилът пречиства лимфата и кръвта. Яжте здравословни органични мазнини като ядки и семена, авокадо, зехтин, кокосово масло,  масло гхи и  качествено краве масло.

Пийте билкови чайове, които засягат лимфата

Факт: има билкови чайове, които засилват лимфното действие, като червена детелина, астрагал, сминдух, джинджифил, корен на диво индиго, чай от маслинови листа и други.

Съвет: опитайте да включите един от тези чайове или комбинация от няколко от тях в ежедневието си. Чайовете са най-ефективни, ако пиете няколко чаши през деня.

Забележка: ако сте бременна, кърмите или приемате лекарства, консултирайте се с вашия лекар или терапевт, преди да пиете тези чайове.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.