Интересни факти

ОХЛАЖДАЩИ ХРАНИ ЗА ГОРЕЩИТЕ ЛЕТНИ ДНИ

ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ: 2 мин.
ОХЛАЖДАЩИ ХРАНИ

С настъпващите горещи летни дни е съвсем нормално при повечето хора да има липса на желание за обилно хранене, а по-скоро да се наблюдава търсене на храни, които може да ни охладят. Изключително важно е храненето в горещините да е балансирано за да се минимизира дискомфорта от тях и същевременно да имаме достатъчно енергия, за да посрещаме ежедневието си с лекота, въпреки жегата.

Ето седем храни, които ще ви помогнат да се охладите:

  1. ВОДА

Телата ни могат да се състоят от до около 75% вода (по-малко с напредване на възрастта) и по време на горещи дниа губим много от тази течност чрез потта. Дори лека дехидратация ще изпие енергията ви и ще ви накара да се чувствате уморени.

За да поддържате добро ниво на хидратация, опитвайте да пропускате така вкусните охладени газирани напитки, които всъщност могат да ви дехидратират допълнително. Заложете на чиста вода. Друг ваирант е да опитате кокосова вода, която да  ви набави електролитити (минерали, които се срещат в тъканите и кръвта под формата на разтворени соли – калий, натрий, калций, магнезий и други), без да има добавена захар.

  1. ДИНЯ

Сочните плодове не случайно узряват през лятото и тяхното съдържание на вода помага да се понижи температурата на човешкото тяло. Освен диня, опитайте с грозде, праскови, нектарини и сливи. Те също са лесни за храносмилане, така че тялото ви да не се прегрява, като ги обработва и са наситени с други полезни вещества. За хората с недобре балансирана кръвна захар трябва да се отбележи, че динята има много висок гликемичен индекс и това трябва да се има в предвид при консумацията й.

  1. КРАСТАВИЦИ

Много зеленчуци, които зреят през лятото, също са пълни с охлаждаща вода, особено краставицата, която е синоним за прохлада. Други добри възможности са доматите, целината зеленолистните зеленчуци като спанак и различни зелени салати. Една салата от няколко вида такива зеленчуци може да  ви се отрази чудесно в жегата.

  1. ПИКАНТНА ХРАНА

Може би първоначално няма да ви се стори добра идея да хапвате допълнителна горещина в топлите дни, но не случайно едни от най-топлите страни в света са известни с най-пикантните кухни. Например консумирането на люти чушки ще ви загрее допълнително и със сигурност ще ви накара да се потите още повече, но влагата, която те генерират всъщност помага на тялото да се охлажда. Все пак това е въпрос на личен избор и вкус и хората със заболявания на стомашно-чревния тракт трябва да са особено предпазливи.

  1. РИБА

Избягвайте висока консумация на тежки меса в горещините. Опитайте да набявате протеина си от риба или морски деликатеси, както и от растителни източници като боб, който чудесно може да добавите дори и в салата.

  1. СОРБЕ

Въпреки, че сладоледа е толкова предпочитан в горещите летни дни, не забравяйте, че млечните продукти са тежки и трудно смилаеми, особено ако прекалявате. Има чудесни плодови сорбета и различни сладоледи от косово мляко, които може да са достойни по-здравословни заместници на обичайния сладолед.

  1. ИЗБЯГВАЙТЕ КОФЕИНА И АЛКОХОЛА

Кафето, чаят и алкохолът имат диуретични свойства и загубата на течности може да ви накара да се почувствате още по-топли или с ниска енергия. Ако все пак ви се случи да прекалите с тях, не забравяйте да пиете вода.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.